BABAESKİ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK SERVİSİ
Rehberlik; bireylere mutlu ve üretken insanlar olabilmeleri için gerekli niteliklere ulaşmaları amacıyla, uzman kişilerce yapılan yardımları içeren bir süreçtir. Bu süreç içerisinde verilen rehberlik hizmetlerinin başarıya ulaşabilmesi için okulumuz rehberlik ve psikolojik danışmanlık birimi “Gizlilik, İşbirliği, Süreklilik, Güven, Gönüllülük, Kişi Haklarına ve Bireysel Farklılıklara Saygı” ilkelerini benimsemektedir.
AMACIMIZ
Öğrencilerimizin;
- Kendilerini tanıması,
- İlgi ve yeteneklerinin farkına varması,
- İlgi ve yetenekleri doğrultusunda kendilerini geliştirmesi,
- Bilişsel, sosyal ve duygusal açıdan sağlıklı birer birey olması,
- İletişim kurma ve sorun çözme becerilerini geliştirmesidir.
Okulumuz, rehberlik ve psikolojik danışma çalışmaları ile öğrencilerin sorumluluk sahibi, özgüveni yüksek, yaratıcı, özgür düşünebilen, bilgiyi kullanabilen, yeni koşullara ve değişimlere ayak uydurabilen ve sorunlar karşısında çözüm üretebilen yeterliliğe ulaşmasını hedeflemektedir. Bu anlamda sadece öğrenciler ile çalışmalar yapmaktan ziyade öğretmenleri ve velileri de içine alan bir yaklaşımı benimsemekteyiz. Çünkü bir öğrencinin eğitimi ve psiko-sosyal gelişimi en etkili olarak öğrenci-danışman öğretmen-veli-psikolojik danışman işbirliği ile sağlanabileceğini düşünmekteyiz.
REHBERLİK HİZMETLERİ
Okulumuzda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi çalışmalarını;
- Öğrenciye Yönelik Çalışmalar
- Veliye Yönelik Çalışmalar
- Öğretmenlere Yönelik Çalışmalar
şeklinde üç temel başlık altında yürütmektedir.
ÖĞRENCİYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik birimi olarak yaptığımız hizmetlerin en önemli parçasını öğrenciye yönelik çalışmalar oluşturuyor. Öğrencilerimizin akademik bilgilerinin yanında, duygusal ve sosyal donanımını da tamamlayarak hayata atılmasını amaçlıyoruz. Bu çerçevede öğrencilerimize yönelik faaliyetleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Bireysel Görüşmeler
Öğrenci, sınıf rehber öğretmeni, aile ve kendi gözlemlerinden edindiği bilgiler doğrultusunda okul rehber öğretmeni öğrenciyle bireysel görüşme yapar. Aynı zamanda öğrencilerden gelen talepler doğrultusunda da bireysel görüşme yapabilir.
Sunumlar - Seminerler
Öğrencilerin içinde bulunduğu gelişim dönemlerine uygun olarak yıl boyunca çeşitli seminerler düzenliyoruz.
- Rehberlik Servisinin Tanıtımı
- Ergenlik Dönemi Özellikleri
- Motivasyon ve Başarı
- Verimli Ders Çalışma
- Sağlıklı İletişim
- Test Çözme Teknikleri
- Sınav Kaygısı ile Başa Çıkma
- YGS-LYS Sınavlarının Tanıtımı
- Mesleğimi Seçiyorum
Envanterler
Öğrencilerin akademik ve psiko-sosyal sürecini destekleyici ve tanılayıcı testler uygulanarak velilerle sonuçları paylaşıyoruz ve gerekli bilgilendirme ve yönlendirmeleri yapıyoruz.
- Otobiyografi
- Problem Tarama
- Başarısızlık Nedenleri
- Devamsızlık Nedenleri
- Bier Cümle Tamamlama Testi
- Kimdir Bu
- Sosyometri
- Sınav Kaygısı
- Mesleki Eğilim Belirleme Testi
VELİYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
Bireysel Görüşmeler
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik çalışmalarının sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için veli iş birliği olmazsa olmaz öneme sahiptir. Öğrencilerin gelişimsel süreçlerini, sosyal, duygusal, bilişsel ve akademik performanslarını etkileyebilecek durumları veli-rehber öğretmen-sınıf rehber öğretmeni arasında görüşülüp ve gerekli bilgiler paylaşılmaktadır. Velilerin okul rehber öğretmenine ve sınıf rehber öğretmenine gerekli bilgiyi vermesi, rehber öğretmenlerin öğrencilerine en uygun desteği verebilmesi açısından ayrıca önem taşımaktadır.
Sunumlar - Seminerler
Öğrencilerin içinde bulundukları bu dönemi ve sınav sürecini daha yakından takip edebilmeleri, konu hakkında bilgi sahibi olabilmeleri için velilerimizi bu yönüyle destekleyici çalışmalar yapmaktayız.
- Ergen ile İletişim
- Ergenlik Dönemindeki Risk Faktörleri
- Anne Baba Tutumları
- Sınava Az Kala
- Meslek Seçimi
ÖĞRETMENLERE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
Okulda yürütülen Danışmanlık Sisteminin daha sağlıklı gerçekleşmesi için belirli periyotlarla öğretmenlerle bireysel görüşmeler yapılmaktadır. Görüşmeler esnasında öğrenci tek tek ele alınarak, akademik ve psiko-sosyal değişimler ve gelişimler üzerinde durulmaktadır. Bu sayede öğrencilerinin gelişim süreçlerini daha yakından takip etmek ve ihtiyaçlarını kısa sürede tespit etmek mümkün olmaktadır. Okul Rehber Öğretmeni tarafından hazırlanmış olan “Rehberlik Yıllık Programı” ile danışmanlık sistemi ve danışman öğretmen çalışmaları desteklenmektedir. Sene başı ve sene sonu seminer dönemlerinde de öğretmenlere yönelik destekleyici çalışmalar yapılmaktadır.
Zehra AKKAYA
Psikolojik Danışman